دوره 12 (1401)
دوره 11 (1400)
دوره 10 (1399)
دوره 9 (1398)
دوره 8 (1397)
دوره 7 (1396)
دوره 6 (1395)
دوره 5 (1394)
دوره 4 (1393)
دوره 3 (1392)
دوره 2 (1391)
دوره 1 (1390)
تعداد مقالات: 11
مقایسه اثربخشی آموزش شناختی مبتنی بر ذهنآگاهی بومیشده و آموزش شناختی ـ رفتاری بر نگرشهای ناکارآمد و عواطف شغلی کارکنان
دوره 5، شماره 1 ، شهریور 1394، صفحه 1-20
چکیده
این پژوهش با هدف مقایسه اثربخشی آموزش شناختی مبتنی بر ذهنآگاهی بومیشده (NMBCT) و آموزش شناختی ـ رفتاری سنتی (CBT) بر نگرشهای ناکارآمد و عواطف شغلی کارکنان اجرا شد. در یک طرح پژوهشی شبه آزمایشی، تعداد54 ... بیشترتأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر علائم اضطراب اجتماعی و شیوههای مقابلهای با استرس در نوجوانان خانوادههای تحت پوشش سازمان بهزیستی
دوره 5، شماره 1 ، شهریور 1394، صفحه 21-36
چکیده
هدف از انجام این پژوهش، بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر اضطراب اجتماعی و شیوههای مقابله با استرس نوجوانان دارای اضطراب اجتماعی، تحت پوشش سازمان بهزیستی بود. پژوهش حاضر از نوع نیمه تجربی دوگروهی ... بیشترپنج عامل بزرگ شخصیت و مکانیسمهای دفاعی در پیشبینی کیفیت زندگی زنان دارای اختلال بدکارکردی جنسی
دوره 5، شماره 1 ، شهریور 1394، صفحه 37-50
چکیده
اختلال در کارکرد جنسی به بروز مشکلات رفتاری و کاهش کیفیت زندگی در فرد منجر میشود. در50 درصد از بیماران اختلال شخصیت نیز بدکارکردی جنسی وجود دارد و رویکرد روان تحلیلگری علت بدکارکردی جنسی را ناشی از نوعی ... بیشترمطالعۀ اثرهای حالتهای فراشناختی، راهبردهای پردازش و نظمدهی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان
دوره 5، شماره 1 ، شهریور 1394، صفحه 51-66
چکیده
هدف پژوهش حاضر مطالعۀ اثرهای حالتهای فراشناختی، راهبردهای پردازش و نظمدهی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان بود. 410 دانشجوی شاغل به تحصیل در رشتههای مختلف علوم انسانی دانشگاه گیلان که در دامنه سنی 33- 17 ... بیشترتأثیر تعهد دینی، دلبستگی دینی و همدلی بر پرخاشگری در بین دانشآموزان مقطع دبیرستان
دوره 5، شماره 1 ، شهریور 1394، صفحه 67-80
چکیده
هدف پژوهش، بررسی رابطه بین تعهد دینی و دلبستگی دینی با پرخاشگری است، که همدلی نیز به عنوان متغیر واسطهای در نظر گرفته شده است. روش پژوهش همبستگی است و جامعه آماری آن را کلیه دانشآموزان دوره دبیرستان ... بیشترارائه مدلی برای بررسی تأثیر راهبردهای الگوی تفکر سازنده بر خود ـ کارآمدی دانشجویان
دوره 5، شماره 1 ، شهریور 1394، صفحه 81-94
چکیده
هدف از این پژوهش، ارائه مدلی برای بررسی تأثیر راهبردهای الگوی تفکر سازنده خود ـ رهبری بر خود ـ کارآمدی از طریق اثر گالاتیا در میان دانشجویان دانشگاه اصفهان بود. 350 دانشجو به روش نمونهگیری خوشهای در ... بیشتراثربخشی آموزش الگوی ارتباطی زوجین بر میزان علائم نقص توجه و بیشفعالی دانشآموزان
دوره 5، شماره 1 ، شهریور 1394، صفحه 95-106
چکیده
کمبود توجه و تمرکز/ اختلال بیشفعالی (ADHD) یکی از رایجترین اختلالات شناخته شده عصب روانشناختی دوران کودکی است که برای کودک، خانواده و جامعه مشکلاتی را بهوجود میآورد. بنابراین، هدف این تحقیق ... بیشترتبیین راهبردهای مدیریت قلدری بر اساس خودکارآمدی معلمان: نقش میانجیگرایانه باورها و نگرشهای معلمان درباره قلدری دانشآموزان
دوره 5، شماره 1 ، شهریور 1394، صفحه 107-120
چکیده
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA بر اساس پیشینه موجود، عواملی نظیر: باورها و نگرشهای معلمان درباره قلدری میتوانند در تبیین و پیشبینی مدیریت قلدری از طریق خودکارآمدی ... بیشتراثربخشی سبک مدیریت دموکراسی قانونمدار کلاس درس بر میزان عزتنفس دانشآموزان پسر
دوره 5، شماره 1 ، شهریور 1394، صفحه 121-132
چکیده
با بهکارگیری سبکهای مدیریت کلاس میتوان رفتارهای مخرب و مزاحم را اصلاح نمود و با ایجاد محیطی آرام و بدون تنش و درگیری، شرکت دانشآموزان را در فعالیتهای یادگیری افزایش داد. افزون بر این، بهکارگیری ... بیشترتأثیر آموزش "سیستم ارتباطی مبادله تصویر" (پکس) بر مهارتهای اجتماعی کودکان پسر با اختلالات اتیستیک
دوره 5، شماره 1 ، شهریور 1394، صفحه 133-146