دوره 9 (1398)
دوره 8 (1397)
دوره 7 (1396)
دوره 6 (1395)
دوره 5 (1394)
دوره 4 (1393)
دوره 3 (1392)
دوره 2 (1391)
دوره 1 (1390)
1. اثر بخشی آموزش کنترل تکانه و توجه بر پردازش هیجانی، تکانشگری و حواسپرتی دانشآموزان مبتلا به اختلال ریاضی
دوره 5، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1394، صفحه 1-22
چکیده
هدف این مطالعه، بررسی اثر بخشی آموزش کنترل تکانه و توجه بر پردازش هیجانی، تکانشگری و حواسپرتی دانشآموزان مبتلا به اختلال ریاضی بود. این پژوهش از نوع آزمایشی بوده و با طرح پیشآزمون ـ پسآزمون با ... بیشتر2. ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه پنج بعدی ذهنآگاهی در بین مردم
دوره 5، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1394، صفحه 23-40
چکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه پنج بعدی ذهنآگاهی، شامل: همسانی درونی، پایایی، روایی همگرا و روایی واگرا (تشخیصی) بود. به این منظور، نمونهای با حجم 500 نفر از مردم شهر اصفهان (292 ... بیشتر3. تعیین نقش تجارب تحصیلی، جنسیت و وضعیت سکونت بر سلامت روان دانشجویان علوم انسانی
دوره 5، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1394، صفحه 41-56
چکیده
دانشجویان در دوره تحصیلی خویش تجارب تحصیلی متفاوتی دارند. این تجارب نشأتگرفته از عوامل متعدد فردی، محیطی و آموزشی است. هدف اصلی این پژوهش، تعیین نقش تجارب تحصیلی بر سلامت روان دانشجویان بود. جامعه ... بیشتر4. ابعاد دلبستگی بزرگسالان به عنوان پیشبینیکننده سبکهای حلّ تعارض زناشویی
دوره 5، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1394، صفحه 57-72
چکیده
این پژوهش به منظور بررسی رابطه ساده و چندگانه ابعاد دلبستگی بزرگسالان و سبکهای حلّ تعارض زناشویی انجام گرفت. روش تحقیق مورد استفاده از نوع همبستگی بود و نمونه آماری این پژوهش 285 نفر از دبیران متأهل بودند ... بیشتر5. پیشبینی احساس غربت دانشجویان جدیدالورود بر اساس سبکهای دلبستگی و امیدواری
دوره 5، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1394، صفحه 73-86
چکیده
هدف مطالعه حاضر، پیشبینی میزان احساس غربت در دانشجویان جدیدالورود بر اساس سبکهای دلبستگی و امیدواری بود. به این منظور 170 دانشجوی سال اولی دانشگاه بوعلی سینای همدان به صورت نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای ... بیشتر6. مقایسه هیجان ابراز شده و سبکهای مقابله با استرس در سه گروه بیماران مبتلا به اختلال وسواس فکری و عملی و وابسته به مواد و همراهان و عادی
دوره 5، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1394، صفحه 87-100
چکیده
هدف این پژوهش، مقایسه هیجان ابراز شده و سبکهای مقابله با استرس در سه گروه بیماران مبتلا به اختلال وسواس فکری و عملی و وابستگی به مواد و همراهان عادی بود. بدین منظور، در قالب مطالعه از نوع علّی ـ مقایسهای، ... بیشتر7. پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشجویان دورههای الکترونیکی براساس مهارتهای فراشناختی و هوش هیجانی آنان
دوره 5، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1394، صفحه 101-110
چکیده
هدف پژوهش، پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشجویان دورههای الکترونیکی دانشگاههای شهر اصفهان بر اساس مهارتهای فراشناختی و هوش هیجانی آنان بود. نمونه پژوهش شامل 250 نفر از دانشجویان دورههای الکترونیکی ... بیشتر8. نقش خستگی شناختی بر کمالگرایی، انعطافپذیری روانشناختی و راهبردهای مقابله با استرس
دوره 5، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1394، صفحه 111-126
چکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر خستگی شناختی بر ویژگیهایی، همچون: کمالگرایی، انعطافپذیری روانشناختی و راهبردهای مقابله با استرس در شرایط حل مسأله با توجه به جنسیت آزمودنی بوده است. جامعه آماری از ... بیشتر9. مقایسه اثربخشی مداخله متمرکز بر تروما و آموزش مهارتهای اجتماعی بر توانایی و مشکلات رفتاری دختران شاهد و ایثارگر
دوره 5، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1394، صفحه 127-142
چکیده
هدف اصلی این پژوهش، مقایسه اثربخشی مداخله متمرکز بر تروما و آموزش مهارتهای اجتماعی بر توانایی و مشکلات نوجوانان فرزندان نوجوان دختر (16-13 سال) شاهد و ایثارگر بود. 39 نفر از فرزندان جانبازان ... بیشتر10. بررسی رابطه مهارتهای ارتباطی با صمیمیت زناشویی
دوره 5، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1394، صفحه 143-152