دوره 12 (1401)
دوره 11 (1400)
دوره 10 (1399)
دوره 9 (1398)
دوره 8 (1397)
دوره 7 (1396)
دوره 6 (1395)
دوره 5 (1394)
دوره 4 (1393)
دوره 3 (1392)
دوره 2 (1391)
دوره 1 (1390)
تعداد مقالات: 10
اثر بخشی آموزش کنترل تکانه و توجه بر پردازش هیجانی، تکانشگری و حواسپرتی دانشآموزان مبتلا به اختلال ریاضی
دوره 5، شماره 2 ، اسفند 1394، صفحه 1-22
چکیده
هدف این مطالعه، بررسی اثر بخشی آموزش کنترل تکانه و توجه بر پردازش هیجانی، تکانشگری و حواسپرتی دانشآموزان مبتلا به اختلال ریاضی بود. این پژوهش از نوع آزمایشی بوده و با طرح پیشآزمون ـ پسآزمون با ... بیشترویژگیهای روانسنجی پرسشنامه پنج بعدی ذهنآگاهی در بین مردم
دوره 5، شماره 2 ، اسفند 1394، صفحه 23-40
چکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه پنج بعدی ذهنآگاهی، شامل: همسانی درونی، پایایی، روایی همگرا و روایی واگرا (تشخیصی) بود. به این منظور، نمونهای با حجم 500 نفر از مردم شهر اصفهان (292 ... بیشترتعیین نقش تجارب تحصیلی، جنسیت و وضعیت سکونت بر سلامت روان دانشجویان علوم انسانی
دوره 5، شماره 2 ، اسفند 1394، صفحه 41-56
چکیده
دانشجویان در دوره تحصیلی خویش تجارب تحصیلی متفاوتی دارند. این تجارب نشأتگرفته از عوامل متعدد فردی، محیطی و آموزشی است. هدف اصلی این پژوهش، تعیین نقش تجارب تحصیلی بر سلامت روان دانشجویان بود. جامعه ... بیشترابعاد دلبستگی بزرگسالان به عنوان پیشبینیکننده سبکهای حلّ تعارض زناشویی
دوره 5، شماره 2 ، اسفند 1394، صفحه 57-72
چکیده
این پژوهش به منظور بررسی رابطه ساده و چندگانه ابعاد دلبستگی بزرگسالان و سبکهای حلّ تعارض زناشویی انجام گرفت. روش تحقیق مورد استفاده از نوع همبستگی بود و نمونه آماری این پژوهش 285 نفر از دبیران متأهل بودند ... بیشترپیشبینی احساس غربت دانشجویان جدیدالورود بر اساس سبکهای دلبستگی و امیدواری
دوره 5، شماره 2 ، اسفند 1394، صفحه 73-86
چکیده
هدف مطالعه حاضر، پیشبینی میزان احساس غربت در دانشجویان جدیدالورود بر اساس سبکهای دلبستگی و امیدواری بود. به این منظور 170 دانشجوی سال اولی دانشگاه بوعلی سینای همدان به صورت نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای ... بیشترمقایسه هیجان ابراز شده و سبکهای مقابله با استرس در سه گروه بیماران مبتلا به اختلال وسواس فکری و عملی و وابسته به مواد و همراهان و عادی
دوره 5، شماره 2 ، اسفند 1394، صفحه 87-100
چکیده
هدف این پژوهش، مقایسه هیجان ابراز شده و سبکهای مقابله با استرس در سه گروه بیماران مبتلا به اختلال وسواس فکری و عملی و وابستگی به مواد و همراهان عادی بود. بدین منظور، در قالب مطالعه از نوع علّی ـ مقایسهای، ... بیشترپیشبینی عملکرد تحصیلی دانشجویان دورههای الکترونیکی براساس مهارتهای فراشناختی و هوش هیجانی آنان
دوره 5، شماره 2 ، اسفند 1394، صفحه 101-110
چکیده
هدف پژوهش، پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشجویان دورههای الکترونیکی دانشگاههای شهر اصفهان بر اساس مهارتهای فراشناختی و هوش هیجانی آنان بود. نمونه پژوهش شامل 250 نفر از دانشجویان دورههای الکترونیکی ... بیشترنقش خستگی شناختی بر کمالگرایی، انعطافپذیری روانشناختی و راهبردهای مقابله با استرس
دوره 5، شماره 2 ، اسفند 1394، صفحه 111-126
چکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر خستگی شناختی بر ویژگیهایی، همچون: کمالگرایی، انعطافپذیری روانشناختی و راهبردهای مقابله با استرس در شرایط حل مسأله با توجه به جنسیت آزمودنی بوده است. جامعه آماری از ... بیشترمقایسه اثربخشی مداخله متمرکز بر تروما و آموزش مهارتهای اجتماعی بر توانایی و مشکلات رفتاری دختران شاهد و ایثارگر
دوره 5، شماره 2 ، اسفند 1394، صفحه 127-142
چکیده
هدف اصلی این پژوهش، مقایسه اثربخشی مداخله متمرکز بر تروما و آموزش مهارتهای اجتماعی بر توانایی و مشکلات نوجوانان فرزندان نوجوان دختر (16-13 سال) شاهد و ایثارگر بود. 39 نفر از فرزندان جانبازان ... بیشتربررسی رابطه مهارتهای ارتباطی با صمیمیت زناشویی
دوره 5، شماره 2 ، اسفند 1394، صفحه 143-152