دوره 12 (1401)
دوره 11 (1400)
دوره 10 (1399)
دوره 9 (1398)
دوره 8 (1397)
دوره 7 (1396)
دوره 6 (1395)
دوره 5 (1394)
دوره 4 (1393)
دوره 3 (1392)
دوره 2 (1391)
دوره 1 (1390)
تعداد مقالات: 15
الگوی ساختاری رابطه فشارزاهای شغلی و نیازهای روانی ـ اجتماعی با عملکرد کارکنان
دوره 4، شماره 2 ، اسفند 1393، صفحه 1-16
چکیده
هدف اصلی این پژوهش، بررسی نیازهای روانی ـ اجتماعی در پیوند میان تقاضاهای شغلی با عملکرد کارکنان (رفتارهای انحرافی، رفتارهای مدنی ـ سازمانی، عملکرد وظیفه، تمایل به ترک خدمت و خلاقیت) بود. جامعه آماری ... بیشتردرمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر فاجعهپنداری و ناتوانکنندگی درد در زنان مبتلا به
دوره 4، شماره 2 ، اسفند 1393، صفحه 17-30
چکیده
درمانهای پذیرش و تعهد، یکی از درمانهای رفتاری نسل سوم در زمینه درمان دردهای مزمن است. این تحقیق، بررسی تأثیر درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر فاجعهپنداری و ناتوانکنندگی درد در زنان مبتلا به درد مزمن ... بیشتراثربخشی آموزش گروهی مهارتهای تحصیلی بر خودکارآمدی و انگیزش پیشرفت دانشآموزان پسر سال اول دبیرستان
دوره 4، شماره 2 ، اسفند 1393، صفحه 31-44
چکیده
هدف از اجرای این پژوهش، بررسی اثربخشی آموزش گروهی مهارتهای تحصیلی بر خودکارآمدی و انگیزش پیشرفت دانشآموزان بود. در این پژوهش از روش آزمایشی و طرح پیشآزمون ـ پسآزمون با گروه کنترل استفاده شد. ... بیشتررابطه تجربه بینزاکتی در محیط کار و عدالت سازمانی با ارتکاب بینزاکتی در محیط کار: میانجیگری نقش عاطفه منفی و تعدیلگری روانرنجورخویی
دوره 4، شماره 2 ، اسفند 1393، صفحه 45-58
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه تجربه بینزاکتی در محیط کار و عدالت سازمانی، با ارتکاب بینزاکتی در محیط کار و در نظر گرفتن نقش میانجی عاطفه منفی و تعدیلی روانرنجورخویی انجام گردید. این پژوهش از نوع ... بیشترمقایسه نقص توجه انتخابی در اجرای تکلیف دوگانه در افراد مسن سالم و مبتلا به بیماری آلزایمـر
دوره 4، شماره 2 ، اسفند 1393، صفحه 59-72
چکیده
هدف تحقیق حاضر، ارزیابی نقص توجه انتخابی در افراد مسن مبتلا به بیماری آلزایمـر و مسن سالم با استفاده از روش تکلیف دوگانه بود. شرکتکنندگان شامل 23 فرد (11 نفر زن و 12 نفر مرد) با دامنه سنی 62 تا 81 سال بودند ... بیشترمقایسه ابعاد بهزیستی روانشناختی مادران کودکان ناتوان ذهنی، تیزهوش و عادی
دوره 4، شماره 2 ، اسفند 1393، صفحه 73-88
چکیده
پژوهش حاضر با هدف مقایسه ابعاد بهزیستی روانشناختی مادران کودکان ناتوان ذهنی، تیزهوش و عادی در شهر اصفهان در سال تحصیلی 90-91 انجام شده است. پژوهش حاضر از نوع مقطعی (علی- مقایسهای) بوده است. جامعه آماری ... بیشتراثربخشی کیفیت زندگی درمانی بر علایم اضطراب و افسردگی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه
دوره 4، شماره 2 ، اسفند 1393، صفحه 89-102
چکیده
هدف از انجام پژوهش حاضر، تعیین میزان اثربخشی کیفیت زندگی درمانی (QOLT) بر اضطراب و افسردگی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه است. روش پژوهش نیمهتجربی با گروههای آزمایش و گواه و پیگیری (45 روزه) بود. روش نمونهگیری، ... بیشترپیشبینی کیفیت زندگی روانی براساس طرحواره نقص/ شرم با میانجیگری خصیصه هوشهیجانی و راهبردهای مقابله با استرس با استفاده از مدلسازی معادله ساختاری
دوره 4، شماره 2 ، اسفند 1393، صفحه 103-118
چکیده
طرحوارههای ناسازگار اولیه، یکی از عوامل مختلکننده کیفیت زندگی افراد است، اما مکانیسم این آسیبپذیری به خوبی شناخته نشده است. هدف از پژوهش حاضر، بررسی خصیصه هوش هیجانی و راهبردهای مقابله با استرس ... بیشتراثر بخشی گروه درمانی وجودی بر بهبود سلامت روان دانشجویان
دوره 4، شماره 2 ، اسفند 1393، صفحه 119-130
چکیده
پژوهش حاضر با هدف اثربخشی رواندرمانی وجودی به شیوه گروهی بر افزایش سلامت روان دانشجویان صورت گرفت. روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیشآزمون ـ پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش متشکل ... بیشتراثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی با روش چند رسانهای بر رشد مهارتهای (عملکرد) اجتماعی دانشآموزان دختر ناشنوای پایه دوم راهنمایی
دوره 4، شماره 2 ، اسفند 1393، صفحه 131-144
چکیده
پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی با روش چندرسانهای بر رشد مهارتهای (عملکرد) اجتماعی دانشآموزان دختر ناشنوای پایه دوم راهنمایی تهران صورت پذیرفته است. این پژوهش به روش تجربی ... بیشتررابطۀ بین سلامت عمومی و سبکهای اسنادی و مقایسه آن در دانشجویان دختر و پسر سال اول و آخر دانشگاه در رشتههای مختلف
دوره 4، شماره 2 ، اسفند 1393، صفحه 145-156
چکیده
سلامت عمومی دانشجویان یکی از مباحث مورد توجه در مقیاسهای سلامت کل جامعه بوده که با سبک تبیینی (سلیگمن، 1979) خوشبینانه و بدبینانه ارتباط نزدیکی دارد. هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطۀ سلامت عمومی و سبکهای ... بیشترهنجاریابی و بررسی ویژگیهای روانسنجی "مقیاس دلبستگی دوره نهفتگی" در کودکان 7 تا 11 ساله
دوره 4، شماره 2 ، اسفند 1393، صفحه 157-170
چکیده
هدف پژوهش حاضر، هنجاریابی و بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس دلبستگی دوره نهفتگی است. این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است. 340 نفر از دانش آموزان 7 تا 12 ساله مدارس شهر اصفهان به عنوان نمونه انتخاب شدند ... بیشتراثربخشی مشاوره گروهی به شیوه عقلانی ـ عاطفی ـ رفتاری بر نگرشهای ناکارآمد همسرگزینی دختران و پسران
دوره 4، شماره 2 ، اسفند 1393، صفحه 171-188
چکیده
هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی مشاوره گروهی عقلانی ـ عاطفی ـ رفتاری بر کاهش نگرشهای ناکارآمد انتخاب همسر دختران و پسران شهر بندرعباس است. بدین منظور، 32 نفر از دختران و پسران به شیوه تصادفی در ... بیشترروایی و پایایی مقیاسهای اصلی و تلفیقی سیاهه کروی فردی (فرم فعالیتها؛ بخش باور به مهارتها) در سنجش رغبتهای شغلی دانشآموزان
دوره 4، شماره 2 ، اسفند 1393، صفحه 189-212