بررسی روائی آزمون ترسیم یک داستان در دو گروه از کودکان پرخاشگر و گوشه‌گیر
2. بررسی روائی آزمون ترسیم یک داستان در دو گروه از کودکان پرخاشگر و گوشه‌گیر

فاطمه چمن دار؛ سیما شهیم؛ محمد مزیدی؛ دیبا سیف

دوره 3، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1392، صفحه 1-16

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی روائی آزمون ترسیم یک داستان است. این بررسی از نوع علی‌ـ مقایسه‌ای بود. نمونه شامل 137 دانش‌آموز (53 دختر و 84 پسر) پایه چهارم و پنجم مدارس ابتدایی است که در دو گروه پرخاشگر و گوشه‌گیر ...  بیشتر
رابطه سبک‌های مقابله‌ای با افسردگی پسران و دختران نوجوان
3. رابطه سبک‌های مقابله‌ای با افسردگی پسران و دختران نوجوان

سالار فرامرزی؛ محمدرضا عابدی؛ محمد کریمی

دوره 3، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1392، صفحه 17-26

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین سبک‌های مقابله‌ای با افسردگی نوجوانان بود. به این منظور از بین دانش‌آموزان دبیرستانی شهر لردگان در سال تحصیلی 90-89 با استفاده از روش خوشه‌ای تعداد 341 دانش‌آموز (140 پسر ...  بیشتر
مقایسه اثربخشی درمان فعال سازی رفتاری‌ ـ قراردادی گروهی، با حمایت خانوادگی و بدون حمایت آن‌ها در کاهش استرس زناشویی بیماران کرونری قلب
4. مقایسه اثربخشی درمان فعال سازی رفتاری‌ ـ قراردادی گروهی، با حمایت خانوادگی و بدون حمایت آن‌ها در کاهش استرس زناشویی بیماران کرونری قلب

اسحق رحیمیان بوگر؛ محمود نجفی؛ ضیاء قائم مقام فراهانی؛ سولماز دبیری

دوره 3، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1392، صفحه 27-40

چکیده
  استرس زناشویی از عوامل مهم بروز و تداوم بیماری کرونری قلب و پیامدهای نامطلوب این بیماری است. هدف اساسی پژوهش حاضر، اثربخشی درمان فعال سازی رفتاری ـ قراردادی گروهی ‌همراه با حمایت خانوادگی و بدون حمایت ...  بیشتر
رواسازی وتعیین پایایی و ساختار عاملی پرسشنامه ترجیح اعمال مقابله‌ای کارور، شی‌یر و وینتراب برای دانشجویان (هنجاریابی پرسشنامه ترجیح اعمال مقابله‌ای)
5. رواسازی وتعیین پایایی و ساختار عاملی پرسشنامه ترجیح اعمال مقابله‌ای کارور، شی‌یر و وینتراب برای دانشجویان (هنجاریابی پرسشنامه ترجیح اعمال مقابله‌ای)

راضیه جلالی نژاد؛ فریبا یزدخواستی؛ احمد عابدی

دوره 3، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1392، صفحه 41-54

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر اعتباریابی، رواسازی و تعیین ساختار عاملی پرسشنامه ترجیح اعمال مقابله‌ای است. به این منظور نمونه‌ای به حجم 240 نفر (168دختر و 72 پسر) از دانشجویان دانشگاه اصفهان با روش نمونه‌گیری تصادفی ...  بیشتر
رابطه باورهای فراشناختی با علایم اضطراب اجتماعی ( اجتناب، ترس و ناراحتی فیزیولوژیک) در جمعیت غیربالینی
6. رابطه باورهای فراشناختی با علایم اضطراب اجتماعی ( اجتناب، ترس و ناراحتی فیزیولوژیک) در جمعیت غیربالینی

مهدی حسنوندعموزاده؛ رسول روشن؛ مسعود حسنوندعموزاده

دوره 3، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1392، صفحه 55-70

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه باورهای فراشناختی با نشانه‌های اضطراب اجتماعی در جمعیت غیربالینی انجام شده است. نمونه پژوهش شامل 300 (166زن و 134 مرد) دانشجوی دانشگاه ایلام بودند که به‌روش نمونه‌گیری خوشه‌ای ...  بیشتر
بررسی تأثیرآموزش به‌شیوه تحلیل رفتار متقابل بر سبک‌های عشق‌‌ورزی زوجین
7. بررسی تأثیرآموزش به‌شیوه تحلیل رفتار متقابل بر سبک‌های عشق‌‌ورزی زوجین

مسعود صادقی؛ سید احمد احمدی؛ فاطمه بهرامی؛ عذرا اعتمادی

دوره 3، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1392، صفحه 71-84

چکیده
  Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA ...  بیشتر
بررسی ارتباط بین سیستم‌های فعال ساز و بازداری رفتار، دشواری در تنظیم هیجانی و فراشناخت با نگرانی
8. بررسی ارتباط بین سیستم‌های فعال ساز و بازداری رفتار، دشواری در تنظیم هیجانی و فراشناخت با نگرانی

سپیده سلطان محمدلو؛ بنفشه غرایی؛ فهیمه فتحعلی لواسانی؛ محمود رضا گوهری

دوره 3، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1392، صفحه 85-100

چکیده
  نگرانی، پدیده‌ای رایج و ویژگی مشترک بسیاری از اختلالات، به‌خصوص اختلالات اضطرابی است. هدف از انجام این مطالعه پیش‌بینی نگرانی، از طریق سه عامل پیش‌بین کننده آن در سه حوزه مرتبط با بیولوژیک، هیجان ...  بیشتر