دوره 12 (1401)
دوره 11 (1400)
دوره 10 (1399)
دوره 9 (1398)
دوره 8 (1397)
دوره 7 (1396)
دوره 6 (1395)
دوره 5 (1394)
دوره 4 (1393)
دوره 3 (1392)
دوره 2 (1391)
دوره 1 (1390)
تعداد مقالات: 7
شناسنامه علمی: سـال ششم – شماره دوم– شمـاره پیاپی (11)- پاییز و زمستان 1395
دوره 6، شماره 2 ، آذر 1395
چکیده
بیشترساخت، هنجاریابی و اعتباریابی آزمون بشرا (سنجش بازداری شناختی)
دوره 6، شماره 2 ، آذر 1395، صفحه 1-14
چکیده
بازداری شناختی به عنوان یکی از مؤلفههای کارکردهای اجرایی نقش مهمی در زندگی ما ایفا میکند. هدف این پژوهش ساخت و اعتباریابی آزمون جدیدی به نام آزمون بشرا برای سنجش بازداری شناختی و کنترل تکانه ... بیشترتأثیرگذاری آموزش مادران در زمینۀ مشکلات غذاخوردن کودک بر مشکلات خوردن و تنیدگی مادر - کودک
دوره 6، شماره 2 ، آذر 1395، صفحه 15-26
چکیده
در مداخلات مشکلات غذاخوردن، باید مؤلّفههای مربوط به مادر و کودک را در نظر گرفت. یکی از این مؤلّفهها تنیدگی مادر و کودک است. هدف مطالعۀ حاضر، بررسی تأثیر آموزش مادران در زمینۀ مشکلات غذاخوردن کودک بر ... بیشترپیشبینی آسیبپذیری در برابر استرس بر اساس حمایت اجتماعی، تابآوری، راهبردهای مقابلهای و ویژگیهای شخصیتی در دانشجویان
دوره 6، شماره 2 ، آذر 1395، صفحه 27-42
چکیده
استرس نوعی رابطه بین شخص و محیط است که توسط شخص فشارزا یا فراتر از حد منابع شخص ارزیابی میشود و در نتیجۀ آن آسایش و رفاه به خطر میافتد. هدف از مطالعه حاضر، پیشبینی آسیبپذیری در برابر استرس براساس ... بیشترپیشبینی گرایش به سوء مصرف مواد مخدّر بر اساس خودمتمایزسازی و باورهای فراشناخت دانشجویان
دوره 6، شماره 2 ، آذر 1395، صفحه 43-52
چکیده
هدف این پژوهش، پیشبینی گرایش به سوء مصرف مواد مخدّر با استفاده از خودمتمایزسازی و فراشناخت است. به این منظور پرسشنامههای گرایش به اعتیاد (وید و همکاران، 1992)، خودمتمایزسازی (اسکورنوفرایدلندر، 1988) و ... بیشترتأثیر مشاوره بر مبنای رویکرد مبتنی بر پذیرش و تعهّد (ACT) بر بهبود اسنادهای ارتباطی زنان مراجعهکننده به فرهنگسراهای شهر اصفهان
دوره 6، شماره 2 ، آذر 1395، صفحه 53-64
چکیده
هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر مشاوره بر مبنای رویکرد مبتنی بر پذیرش و تعهّد (ACT) بر بهبود اسنادهای ارتباطی زنان مراجعهکننده به فرهنگسراهای شهر اصفهان است. روش این تحقیق، نیمهتجربی است و از طرح پیشآزمون ... بیشترپیشبینی قضاوت اخلاقی در دانشآموزان دختر مدارس ابتدایی عادی و تیزهوش بر اساس ارزشهای شخصی - خانوادگی و خودپنداره
دوره 6، شماره 2 ، آذر 1395، صفحه 65-80