دوره 10 (1399)
دوره 9 (1398)
دوره 8 (1397)
دوره 7 (1396)
دوره 6 (1395)
دوره 5 (1394)
دوره 4 (1393)
دوره 3 (1392)
دوره 2 (1391)
دوره 1 (1390)
تعداد مقالات: 147
6. شناسنامه علمی: سال هفتم، شماره اول، پیاپی (12)، بهار و تابستان 1396
دوره 7، شماره 1 ، بهار و تابستان 1396، ، صفحه 0-0
چکیده
بیشتر7. شناسنامه علمی: سال هفتم، شماره دوم، پیاپی (13)، پاییز و زمستان 1396
دوره 7، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1396، ، صفحه 0-0
چکیده
بیشتر8. شناسنامه علمی نشریه پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری: دوره هشتم، شماره اول، پیاپی 14، بهار و تابستان 1397
دوره 8، شماره 1 ، بهار و تابستان 1397، ، صفحه 0-0
چکیده
بیشتر9. مقایسه الگوی ترسیمی، توانایی سازماندهی و حافظه دیداری- فضایی کودکان با و بدون اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی
دوره 3، شماره 1 ، بهار و تابستان 1392، ، صفحه 1-10
چکیده
هدف پژوهش حاضر مقایسه الگوی ترسیمی و توانایی سازماندهی و حافظه دیداری – فضایی کودکان با و بدون اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی است. این پژوهش از نوع علّی مقایسهای بود، برای انتخاب نمونه، از ... بیشتر10. اثر بخشی آموزش کنترل تکانه و توجه بر پردازش هیجانی، تکانشگری و حواسپرتی دانشآموزان مبتلا به اختلال ریاضی
دوره 5، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1394، ، صفحه 1-22
چکیده
هدف این مطالعه، بررسی اثر بخشی آموزش کنترل تکانه و توجه بر پردازش هیجانی، تکانشگری و حواسپرتی دانشآموزان مبتلا به اختلال ریاضی بود. این پژوهش از نوع آزمایشی بوده و با طرح پیشآزمون ـ پسآزمون با ... بیشتر11. شناسنامه علمی: سـال ششم– شماره اول– شمـاره پیاپی (10)- بهار و تابستان 1395
دوره 6، شماره 1 ، بهار و تابستان 1395
چکیده
بیشتر12. شناسنامه علمی: سـال ششم – شماره دوم– شمـاره پیاپی (11)- پاییز و زمستان 1395
دوره 6، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1395
چکیده
بیشتر13. شناسنامه علمی نشریه: سال هشتم، شماره دوم، پیاپی (15)، پائیز و زمستان 1397
دوره 8، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1397
چکیده
بیشتر14. رابطه سبکهای فرزند پروری والدین با پرخاشگری نوجوانان شهرستان شبستر
دوره 1، شماره 1 ، بهار و تابستان 1390، ، صفحه 1-8
چکیده
یکی از عوامل موثر در بروز اختلالهای رفتاری، عامل خانواده، بویژه الگوی رفتاری والدین است.از این رو، محققان نتیجه گرفته اند که بین بدرفتاری والدین واختلال رفتاری فرزندان ارتباط وجود دارد؛ ارتباطی ... بیشتر15. ویژگیهای روانسنجی فرم کوتاه پرسشنامه خشم نواکو در شهر اصفهان
دوره 2، شماره 1 ، بهار و تابستان 1391، ، صفحه 1-8
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگیهای روان سنجی (پایایی و روایی) پرسشنامة خشم نواکو انجام شده است. در این پژوهش 100 نفر از دانشجویان دانشگاه اصفهان به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند و پرسشنامه خشم ... بیشتر16. اثربخشی گشتالت درمانی و درمان شناختی- رفتاری بر میزان ابراز وجود دانشآموزان پسر دوره راهنمایی
دوره 2، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1391، ، صفحه 1-16
چکیده
هدف از پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی رویکرد گشتالت درمانی و درمان شناختی – رفتاری بر میزان ابراز وجود در دانش آموزان پسر دوره راهنمایی شهرستان شهریار بوده است. این پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون- ... بیشتر18. بررسی روائی آزمون ترسیم یک داستان در دو گروه از کودکان پرخاشگر و گوشهگیر
دوره 3، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1392، ، صفحه 1-16
چکیده
هدف این پژوهش بررسی روائی آزمون ترسیم یک داستان است. این بررسی از نوع علیـ مقایسهای بود. نمونه شامل 137 دانشآموز (53 دختر و 84 پسر) پایه چهارم و پنجم مدارس ابتدایی است که در دو گروه پرخاشگر و گوشهگیر ... بیشتر19. نظریه پردازی و کشف الگوی فرایند مقابله با اختلالات جنسیِ آسیبزای منجر به اختلافات زناشویی
دوره 4، شماره 1 ، بهار و تابستان 1393، ، صفحه 1-12
چکیده
هدف از مطالعه حاضر تبیین فرایند مقابله با اختلالات جنسی منجر به اختلافات زناشویی و نظریهپردازی بر آن است. فرایند مقابله با اختلالات جنسی بر روی 12 نفر از افراد که اختلافات زناشویی داشتند، با روش ... بیشتر20. الگوی ساختاری رابطه فشارزاهای شغلی و نیازهای روانی ـ اجتماعی با عملکرد کارکنان
دوره 4، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1393، ، صفحه 1-16
چکیده
هدف اصلی این پژوهش، بررسی نیازهای روانی ـ اجتماعی در پیوند میان تقاضاهای شغلی با عملکرد کارکنان (رفتارهای انحرافی، رفتارهای مدنی ـ سازمانی، عملکرد وظیفه، تمایل به ترک خدمت و خلاقیت) بود. جامعه آماری ... بیشتر21. مقایسه اثربخشی آموزش شناختی مبتنی بر ذهنآگاهی بومیشده و آموزش شناختی ـ رفتاری بر نگرشهای ناکارآمد و عواطف شغلی کارکنان
دوره 5، شماره 1 ، بهار و تابستان 1394، ، صفحه 1-20
چکیده
این پژوهش با هدف مقایسه اثربخشی آموزش شناختی مبتنی بر ذهنآگاهی بومیشده (NMBCT) و آموزش شناختی ـ رفتاری سنتی (CBT) بر نگرشهای ناکارآمد و عواطف شغلی کارکنان اجرا شد. در یک طرح پژوهشی شبه آزمایشی، تعداد54 ... بیشتر22. نقش تجربۀ رویدادهای آسیبزای دورۀ کودکی و انحراف شخصیت در خطر استفاده از مواد در دانشجویان
دوره 6، شماره 1 ، بهار و تابستان 1395، ، صفحه 1-16
چکیده
تجربۀ رویدادهای آسیبزا در دوره کودکی و ویژگیهای انحرافی شخصیت، خطر استفاده از مواد را افزایش میدهند. برای آزمون این فرض پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش تجربۀ رویدادهای آسیبزای دورۀ کودکی و انحراف ... بیشتر23. ساخت، هنجاریابی و اعتباریابی آزمون بشرا (سنجش بازداری شناختی)
دوره 6، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1395، ، صفحه 1-14
چکیده
بازداری شناختی به عنوان یکی از مؤلفههای کارکردهای اجرایی نقش مهمی در زندگی ما ایفا میکند. هدف این پژوهش ساخت و اعتباریابی آزمون جدیدی به نام آزمون بشرا برای سنجش بازداری شناختی و کنترل تکانه ... بیشتر24. رابطه اسنادهای علَی با اضطراب امتحان: نقش میانجی اهداف پیشرفت
دوره 7، شماره 1 ، بهار و تابستان 1396، ، صفحه 1-16
چکیده
سبکهای اسنادی از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر عملکردها و فرآیندهای روانی و تربیتی دانشجویان محسوب میشود. توجیه این نقش از طریق فرآیندهای روانی مختلفی صورت میگیرد که یکی از آنها اهداف پیشرفت است. ... بیشتر25. نقش بخشش و رضایت از زندگی در تبیین خوددلسوزی دانشجویان دانشگاه گیلان
دوره 7، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1396، ، صفحه 1-12