پایایی، روایی و هنجاریابی مقیاس نااُمیدی بین‌فردی (IHS) در دانش‌آموزان دورۀ متوسطۀ دوم
پایایی، روایی و هنجاریابی مقیاس نااُمیدی بین‌فردی (IHS) در دانش‌آموزان دورۀ متوسطۀ دوم

مهدی مولایی یساولی؛ پرویز فداکار گبلو؛ سحر خانجانی وشکی؛ سلیمان احمد بوکانی

دوره 11، شماره 2 ، مهر 1400، ، صفحه 163-174

https://doi.org/10.22108/cbs.2022.129673.1556

چکیده
  هدف این پژوهش هنجاریابی و اعتبارسنجی مقیاس نااُمیدی بین‌فردی در جامعۀ ایرانی بود که میزان نااُمیدی بین‌فردی را در زندگی نوجوانان بررسی می‌کند. این پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعۀ این پژوهش ...  بیشتر
اعتباریابی و ویژگی‌های روان سنجی پرسشنامۀ نیازهای بین‌فردی در دانشجویان
اعتباریابی و ویژگی‌های روان سنجی پرسشنامۀ نیازهای بین‌فردی در دانشجویان

احمد رضا کیانی؛ سلیمان احمدبوکانی؛ نورا نجفی؛ زهرا کرجی

دوره 9، شماره 2 ، دی 1398، ، صفحه 65-78

https://doi.org/10.22108/cbs.2021.125926.1467

چکیده
  نیازهای بین‌فردی (تعلق‌پذیری خنثی و ادراک سربار بودن) نقش مهمی در سلامت روان افراد دارند. هدف از این پژوهش بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی پرسشنامۀ نیازهای بین‌فردی بود. روش این پژوهش مقطعی- توصیفی بود. ...  بیشتر