لیلا برهانی؛ ابوالقاسم نوری؛ حسین مولوی؛ حسین سماواتیان
دوره 4، شماره 1 ، شهریور 1393، ، صفحه 115-130
چکیده
هدف از این پژوهش، بررسی رابطه تصویر سازمان و نام تجاری، کیفیت خدمات و رضایت با وفاداری مشتریان صنعت بانکداری شهرستان میبد در استان یزد بود. جامعه آماری پژوهش شامل مشتریان بانکهای شهرستان میبد در بهمن ...
بیشتر
هدف از این پژوهش، بررسی رابطه تصویر سازمان و نام تجاری، کیفیت خدمات و رضایت با وفاداری مشتریان صنعت بانکداری شهرستان میبد در استان یزد بود. جامعه آماری پژوهش شامل مشتریان بانکهای شهرستان میبد در بهمن ماه سال 1390 بود که از طریق نمونهگیری زمانی، نمونهای به تعداد 180 نفر انتخاب شد. ابزارهای اندازهگیری شامل پرسشنامههای: وفاداری مشتریان، تصویر سازمان و تصویر نام تجاری، رضایت و کیفیت خدمات بود و به منظور تحلیل دادهها از نرم افزار آماری spss-16 استفاده شد. نتایج همبستگیها با تایید فرضیههای پژوهش نشان دادند تصویر سازمان، تصویر نام تجاری، رضایت و کیفیت خدمات با وفاداری مشتریان رابطه مثبت دارند (p≤0/008). همچنین، نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد، رضایت بیشترین قدرت پیشبینی وفاداری را دارد و با اضافه شدن تصویر سازمان و کیفیت خدمات قدرت پیشبینی بهطور معنیداری افزایش مییابد (01/.P<). به خاطر نداشتن قدرت پیشبینی، متغیرهای تصویر نام تجاری، سن و سابقه مراجعه از معادله حذف شدند. با توجه به یافتهها، پیشنهادهایی به پژوهشگران آتی و برنامهریزان و مدیران ارائه گردیده است.