دوره 12 (1401)
دوره 11 (1400)
دوره 10 (1399)
دوره 9 (1398)
دوره 8 (1397)
دوره 7 (1396)
دوره 6 (1395)
دوره 5 (1394)
دوره 4 (1393)
دوره 3 (1392)
دوره 2 (1391)
دوره 1 (1390)
کلیدواژهها = افسردگی
تعداد مقالات: 7
بررسی نقش میانجیگری باورهای لذتبردن در رابطۀ بین عملکرد خانواده، رضایت از زندگی و افسردگی
دوره 12، شماره 1 ، شهریور 1401، ، صفحه 121-140
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش میانجیگری باورهای لذتبردن در رابطۀ بین عملکرد خانواده، رضایت از زندگی و افسردگی بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و معادلات ساختاری و جامعۀ آماری شامل کلیۀ زنان و ... بیشترروابط ساختاری عاطفۀ منفی، نگرشهای ناکارآمد و افکار اتوماتیک منفی با نشانههای افسردگی: نقش میانجی بدتنظیمی هیجان
دوره 12، شماره 1 ، شهریور 1401، ، صفحه 165-184
چکیده
برخی متغیرهای مرتبط با آسیبپذیری مزاجی (ازقبیل عاطفهمندی منفی) و شناختی (مثل نگرشهای ناکارآمد)، عواملی مهم در ابتلای افراد به اختلالهای افسردگی شناخته شدهاند. اخیراً بر نقش بدتنظیمی هیجان نیز ... بیشترمشکلات رفتاری، اختلالهای اضطرابی و افسردگی در کودکان و نوجوانان ناشنوای دارای مادرانِ با و بدون خستگی در دورۀ کووید-19
دوره 10، شماره 2 ، اسفند 1399، ، صفحه 129-144
چکیده
کووید-19 مشکلات روانشناختی زیادی را ایجاد کرده است و افراد ناشنوا ازجمله گروههای آسیبپذیر در زمان شیوع این بیماری هستند. هدف پژوهش حاضرْ مشکلات رفتاری، اختلالهای اضطرابی و افسردگی در کودکان و نوجوانان ... بیشتربررسی اثربخشی درمان ودیعههای انسانی(HGT) بر کاهش افسردگی، اضطراب و باورهای غیرمنطقی زنان مطلقه
دوره 9، شماره 1 ، خرداد 1398، ، صفحه 57-76
چکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی درمان ودیعههای انسانی(HGT) بر کاهش اضطراب، افسردگی و باورهای غیرمنطقی زنان مطلقه است. روش پژوهش حاضر نیمهتجربی ازنوع پیشآزمونـپسآزمون، با گروه کنترل بههمراهِ ... بیشتراثربخشی کیفیت زندگی درمانی بر علایم اضطراب و افسردگی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه
دوره 4، شماره 2 ، اسفند 1393، ، صفحه 89-102
چکیده
هدف از انجام پژوهش حاضر، تعیین میزان اثربخشی کیفیت زندگی درمانی (QOLT) بر اضطراب و افسردگی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه است. روش پژوهش نیمهتجربی با گروههای آزمایش و گواه و پیگیری (45 روزه) بود. روش نمونهگیری، ... بیشتررابطه سبکهای مقابلهای با افسردگی پسران و دختران نوجوان
دوره 3، شماره 2 ، دی 1392، ، صفحه 17-26
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین سبکهای مقابلهای با افسردگی نوجوانان بود. به این منظور از بین دانشآموزان دبیرستانی شهر لردگان در سال تحصیلی 90-89 با استفاده از روش خوشهای تعداد 341 دانشآموز (140 پسر ... بیشترتأثیر گروه درمانی به شیوه شناختی بر میزان افسردگی و عملکرد تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر
دوره 2، شماره 2 ، دی 1391، ، صفحه 91-104