رابطه اسنادهای علَی با اضطراب امتحان: نقش میانجی اهداف پیشرفت
1. رابطه اسنادهای علَی با اضطراب امتحان: نقش میانجی اهداف پیشرفت

حسین کارشکی؛ نسرین محمدتقی زاده؛ صادق میری

دوره 7، شماره 1 ، بهار و تابستان 1396، ، صفحه 1-16

http://dx.doi.org/10.22108/cbs.2017.21759

چکیده
  سبک‌های اسنادی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر عملکردها و فرآیندهای روانی و تربیتی دانشجویان محسوب می‌شود. توجیه این نقش از طریق فرآیندهای روانی مختلفی صورت می‌گیرد که یکی از آن‌ها اهداف پیشرفت است. ...  بیشتر
میزان اثر بخشی روش‌های ایمن سازی روانی و حساسیت زدایی منظم و روش ترکیبی بر اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان پسر
2. میزان اثر بخشی روش‌های ایمن سازی روانی و حساسیت زدایی منظم و روش ترکیبی بر اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان پسر

علیرضا ماردپور؛ سحر جهانبخش گنجه؛ سلیمان حسینی نیک

دوره 1، شماره 1 ، بهار و تابستان 1390، ، صفحه 59-72

چکیده
    هدف اساسی پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی سه روش حساسیت زدایی منظم، ایمن سازی روانی و ترکیبی از هر دو روش در کاهش اضطراب امتحان، افزایش عملکرد تحصیلی و خودکارآمدی در دانشجویان پسر مبتلا به اضطراب امتحان ...  بیشتر