دوره 12 (1401)
دوره 11 (1400)
دوره 10 (1399)
دوره 9 (1398)
دوره 8 (1397)
دوره 7 (1396)
دوره 6 (1395)
دوره 5 (1394)
دوره 4 (1393)
دوره 3 (1392)
دوره 2 (1391)
دوره 1 (1390)
کلیدواژهها = روایی
تعداد مقالات: 9
بررسی ساختار عاملی و شاخصهای روایی و پایایی پرسشنامه سبک شخصیت آسیبپذیر در نمونه ایرانی و تأثیر آن در افسردگی پس از زایمان
دوره 12، شماره 2 ، دی 1401، ، صفحه 73-90
چکیده
پرسشنامۀ سبک شخصیت آسیبپذیر، یک مقیاس خودگزارشی برای شناسایی زنان در معرض خطر افسردگی پس از زایمان بهدلیل آسیبپذیری شخصیتی است؛ بنابراین، هدف پژوهش بررسی ساختار عاملی و شاخصهای روایی و پایایی ... بیشتربررسی ویژگیهای روانسنجی نسخۀ فارسی پرسشنامۀ تفکرات پیشآمده (تداخل شناختی) در ورزش
دوره 12، شماره 2 ، دی 1401، ، صفحه 109-128
چکیده
تداخل شناختی یعنی افکار مزاحمی که ورزشکاران حین انجام تکلیف تجربه میکنند، در عملکردشان اثر منفی دارند. باتوجهبه اهمیت موضوع، پژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگیهای روانسنجی نسخۀ فارسی پرسشنامۀ تداخل ... بیشترپایایی، روایی و هنجاریابی مقیاس نااُمیدی بینفردی (IHS) در دانشآموزان دورۀ متوسطۀ دوم
دوره 11، شماره 2 ، مهر 1400، ، صفحه 163-174
چکیده
هدف این پژوهش هنجاریابی و اعتبارسنجی مقیاس نااُمیدی بینفردی در جامعۀ ایرانی بود که میزان نااُمیدی بینفردی را در زندگی نوجوانان بررسی میکند. این پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعۀ این پژوهش ... بیشترساختار عاملی و ویژگیهای روانسنجی پرسشنامۀ ذهنیسازی: یک ابزار خودگزارشی برای ارزیابی ظرفیت ذهنیسازی
دوره 10، شماره 1 ، خرداد 1399، ، صفحه 123-134
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامۀ ذهنیسازی دیمیتریویچ و همکاران (2017) در جمعیت ایرانی بود. پژوهش حاضر کمّی و از نوع غیرآزمایشی بود. نمونۀ پژوهش حاضر را 333 نفر از دانشجویان دانشگاه ... بیشترویژگیهای روانسنجی پرسشنامه پنج بعدی ذهنآگاهی در بین مردم
دوره 5، شماره 2 ، اسفند 1394، ، صفحه 23-40
چکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه پنج بعدی ذهنآگاهی، شامل: همسانی درونی، پایایی، روایی همگرا و روایی واگرا (تشخیصی) بود. به این منظور، نمونهای با حجم 500 نفر از مردم شهر اصفهان (292 ... بیشتربررسی روائی آزمون ترسیم یک داستان در دو گروه از کودکان پرخاشگر و گوشهگیر
دوره 3، شماره 2 ، دی 1392، ، صفحه 1-16
چکیده
هدف این پژوهش بررسی روائی آزمون ترسیم یک داستان است. این بررسی از نوع علیـ مقایسهای بود. نمونه شامل 137 دانشآموز (53 دختر و 84 پسر) پایه چهارم و پنجم مدارس ابتدایی است که در دو گروه پرخاشگر و گوشهگیر ... بیشتررواسازی وتعیین پایایی و ساختار عاملی پرسشنامه ترجیح اعمال مقابلهای کارور، شییر و وینتراب برای دانشجویان (هنجاریابی پرسشنامه ترجیح اعمال مقابلهای)
دوره 3، شماره 2 ، دی 1392، ، صفحه 41-54
چکیده
هدف از پژوهش حاضر اعتباریابی، رواسازی و تعیین ساختار عاملی پرسشنامه ترجیح اعمال مقابلهای است. به این منظور نمونهای به حجم 240 نفر (168دختر و 72 پسر) از دانشجویان دانشگاه اصفهان با روش نمونهگیری تصادفی ... بیشترویژگیهای روانسنجی فرم کوتاه پرسشنامه خشم نواکو در شهر اصفهان
دوره 2، شماره 1 ، فروردین 1391، ، صفحه 1-8
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگیهای روان سنجی (پایایی و روایی) پرسشنامة خشم نواکو انجام شده است. در این پژوهش 100 نفر از دانشجویان دانشگاه اصفهان به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند و پرسشنامه خشم ... بیشتربررسی شاخصهای روانسنجی آزمون تشخیصی اوتیسم (GARS) (مرکز آموزش و توانبخشی کودکان اوتیسم اصفهان)
دوره 1، شماره 1 ، خرداد 1390، ، صفحه 87-104