مشکلات رفتاری، اختلال‌های اضطرابی و افسردگی در کودکان و نوجوانان ناشنوای دارای مادرانِ با و بدون خستگی در دورۀ کووید-19
مشکلات رفتاری، اختلال‌های اضطرابی و افسردگی در کودکان و نوجوانان ناشنوای دارای مادرانِ با و بدون خستگی در دورۀ کووید-19

سعید آریاپوران؛ معصومه برادران؛ مهدی عبداله زاده رافی

دوره 10، شماره 2 ، اسفند 1399، ، صفحه 129-144

https://doi.org/10.22108/cbs.2021.129057.1544

چکیده
  کووید-19 مشکلات روان‌شناختی زیادی را ایجاد کرده است و افراد ناشنوا ازجمله گروه‌های آسیب‌پذیر در زمان شیوع این بیماری هستند. هدف پژوهش حاضرْ مشکلات رفتاری، اختلال‌های اضطرابی و افسردگی در کودکان و نوجوانان ...  بیشتر
بررسی اثربخشی آموزش برنامۀ سال‌های شگفت‌انگیز بر خودکارآمدی مادران کودکان ناشنوا
بررسی اثربخشی آموزش برنامۀ سال‌های شگفت‌انگیز بر خودکارآمدی مادران کودکان ناشنوا

فرزانه صفرپور؛ محمد عاشوری

دوره 10، شماره 1 ، خرداد 1399، ، صفحه 21-32

https://doi.org/10.22108/cbs.2021.126699.1479

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان اثربخشی آموزش برنامۀ سال‌های شگفت‌انگیز بر خودکارآمدی مادران کودکان ناشنوا انجام شد. این مطالعه از نوع نیمه‌آزمایشی و با طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون و گروه کنترل بود. جامعۀ ...  بیشتر