ارائه مدل علی اختلال اضطراب اجتماعی براساس طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه و تروماهای کودکی با نقش واسطه‌ای راهبرد مقابله هیجان‌مدار
ارائه مدل علی اختلال اضطراب اجتماعی براساس طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه و تروماهای کودکی با نقش واسطه‌ای راهبرد مقابله هیجان‌مدار

مجتبی ندری؛ مسعود صادقی؛ فاطمه رضایی

دوره 12، شماره 2 ، دی 1401، ، صفحه 49-72

https://doi.org/10.22108/cbs.2023.134479.1671

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر تدوین مدل سبب‌شناسی اختلال اضطراب اجتماعی براساس مؤلفه‌های طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه و تروماهای کودکی با نقش واسطه‌ای راهبرد مقابلۀ هیجان‌مدار بود. طرح پژوهش، همبستگی و به‌شیوۀ ...  بیشتر
ساختار عاملی و ویژگی‌های روان‌سنجی پرسشنامۀ ذهنیسازی: یک ابزار خودگزارشی برای ارزیابی ظرفیت ذهنیسازی
ساختار عاملی و ویژگی‌های روان‌سنجی پرسشنامۀ ذهنیسازی: یک ابزار خودگزارشی برای ارزیابی ظرفیت ذهنیسازی

سید سینا صفری موسوی؛ مسعود صادقی؛ محمدعلی سپهوندی

دوره 10، شماره 1 ، خرداد 1399، ، صفحه 123-134

https://doi.org/10.22108/cbs.2021.127401.1492

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، بررسی ویژگی­های روان‌سنجی پرسش­نامۀ ذهنی­سازی دیمیتریویچ و همکاران (2017) در جمعیت ایرانی بود. پژوهش حاضر کمّی و از نوع غیرآزمایشی بود. نمونۀ پژوهش حاضر را 333 نفر از دانشجویان دانشگاه ...  بیشتر
روایی و پایایی مقیاس‌های اصلی و تلفیقی سیاهه‌ کروی فردی (فرم فعالیت‌ها؛ بخش باور به مهارت‌ها) در سنجش رغبت‌های شغلی دانش‌آموزان
روایی و پایایی مقیاس‌های اصلی و تلفیقی سیاهه‌ کروی فردی (فرم فعالیت‌ها؛ بخش باور به مهارت‌ها) در سنجش رغبت‌های شغلی دانش‌آموزان

هادی فراست؛ مسعود صادقی

دوره 4، شماره 2 ، اسفند 1393، ، صفحه 189-212

چکیده
  هدف پژوهش، روایی و پایایی مقیاس‌های اصلی و تلفیقی فرم فعالیت‌ها (بخش باور به مهارت‌ها) پرسشنامه کروی فردی در دانش‌آموزان خرم آباد است. روش پژوهش، روش توصیفی (از نوع آزمون‌سازی) بود. در ‌این مطالعه 300 ...  بیشتر