مقایسه اثربخشی آموزش شناختی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بومی‌شده و آموزش شناختی ـ رفتاری بر نگرش‌های ناکارآمد و عواطف شغلی کارکنان
مقایسه اثربخشی آموزش شناختی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بومی‌شده و آموزش شناختی ـ رفتاری بر نگرش‌های ناکارآمد و عواطف شغلی کارکنان

داریوش جلالی؛ اصغر آقایی؛ هوشنگ طالبی؛ محمدعلی مظاهری

دوره 5، شماره 1 ، شهریور 1394، ، صفحه 1-20

چکیده
  این پژوهش با هدف مقایسه اثربخشی آموزش شناختی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بومی‌شده (NMBCT) و آموزش شناختی ـ رفتاری سنتی (CBT) بر نگرش‌های ناکارآمد و عواطف شغلی کارکنان اجرا شد. در یک طرح پژوهشی شبه آزمایشی، تعداد54 ...  بیشتر
نقش پنج عامل بزرگ شخصیت در ذهن آگاهی
نقش پنج عامل بزرگ شخصیت در ذهن آگاهی

محمد علی مظاهری؛ عباس ذبیح زاده؛ لیدا ملک زاده

دوره 4، شماره 1 ، شهریور 1393، ، صفحه 103-114

چکیده
  ذهن آگاهی به عنوان آگاهی پذیرا و عاری از قضاوت از آنچه در لحظه جاری در حال وقوع است، تعریف می‌گردد. هدف از مطالعه حاضر، بررسی رابطه ذهن آگاهی و پنج عامل بزرگ شخصیت است.در یک مطالعه از نوع همبستگی 304 نفر ...  بیشتر