مقایسه اثربخشی آموزش اجتماعی کردن هیجانات و آموزش استعاره‌های فرزندپروری به مادران بر احساس شرم کودکان با مشکلات رفتاری درونی شده
مقایسه اثربخشی آموزش اجتماعی کردن هیجانات و آموزش استعاره‌های فرزندپروری به مادران بر احساس شرم کودکان با مشکلات رفتاری درونی شده

شهرزاد دوستانی؛ امیر قمرانی

دوره 11، شماره 2 ، مهر 1400، ، صفحه 27-42

https://doi.org/10.22108/cbs.2022.127592.1505

چکیده
  مشکلات رفتاری، بر کارکرد انطباقی فرد در حوزه‌های عملی، اجتماعی و مفهومی تأثیرگذارند. یکی از مهم ترین عوامل خانوادگی در تحول مشکلات رفتاری، شیوه های فرزند پروری والدین است. هدف پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی ...  بیشتر
مقایسه هیجان ابراز شده مادران کودکان مبتلا به طیف اوتیسم و عادی و پیش ‏بینی هیجان ابراز شده مادران کودکان مبتلا به طیف اوتیسم بر اساس مشکلات رفتاری، تعامل اجتماعی و شدت اوتیسم
مقایسه هیجان ابراز شده مادران کودکان مبتلا به طیف اوتیسم و عادی و پیش ‏بینی هیجان ابراز شده مادران کودکان مبتلا به طیف اوتیسم بر اساس مشکلات رفتاری، تعامل اجتماعی و شدت اوتیسم

مختار ملک پور؛ کبری اباذری قره بلاغ؛ امیر قمرانی؛ احمد عابدی؛ سالار فرامرزی

دوره 8، شماره 1 ، خرداد 1397، ، صفحه 1-14

https://doi.org/10.22108/cbs.2018.86858.0

چکیده
  این پژوهش به منظور مقایسه هیجان ابراز شده مادران کودکان مبتلا به طیف اوتیسم و عادی و پیش‏بینی هیجان ابراز شده مادران کودکان مبتلا به طیف اوتیسم از طریق مشکلات رفتاری، شدت اوتیسم و تعاملات اجتماعی کودکان ...  بیشتر
اثربخشی آموزش الگوی ارتباطی زوجین بر میزان علائم نقص توجه و بیش‌فعالی دانش‌آموزان
اثربخشی آموزش الگوی ارتباطی زوجین بر میزان علائم نقص توجه و بیش‌فعالی دانش‌آموزان

مختار ملک پور؛ ارغوان شریعت؛ امیر قمرانی

دوره 5، شماره 1 ، شهریور 1394، ، صفحه 95-106

چکیده
  کمبود توجه و تمرکز/ اختلال بیش‌فعالی (ADHD) یکی از رایج‌ترین اختلالات شناخته شده‌ عصب روان‌شناختی دوران کودکی است که برای کودک، خانواده و جامعه مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد. بنابراین، هدف این تحقیق‌ ...  بیشتر