تأثیر تمرینات یکپارچگی‌حسی بر تعاملات اجتماعی و رفتارهای کلیشه‌ای کودکان با اختلال طیف اتیسم
تأثیر تمرینات یکپارچگی‌حسی بر تعاملات اجتماعی و رفتارهای کلیشه‌ای کودکان با اختلال طیف اتیسم

سالار فرامرزی؛ سعید عباسی؛ مرضیه غلامی؛ رویا سادات وهابی؛ ابوالفضل پور صدوقی

دوره 10، شماره 2 ، اسفند 1399، ، صفحه 71-82

https://doi.org/10.22108/cbs.2021.128209.1520

چکیده
  اختلال طیف اتیسم نوعی اختلال رشدی عصبی است؛ به‌طوری‌که این اختلال با آسیب شدید در تعاملات اجتماعی، مهارت‌های ارتباطی ضعیف و رفتارهای کلیشه‌ای مشخص می‌شود. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی تمرینات ...  بیشتر
مقایسه هیجان ابراز شده مادران کودکان مبتلا به طیف اوتیسم و عادی و پیش ‏بینی هیجان ابراز شده مادران کودکان مبتلا به طیف اوتیسم بر اساس مشکلات رفتاری، تعامل اجتماعی و شدت اوتیسم
مقایسه هیجان ابراز شده مادران کودکان مبتلا به طیف اوتیسم و عادی و پیش ‏بینی هیجان ابراز شده مادران کودکان مبتلا به طیف اوتیسم بر اساس مشکلات رفتاری، تعامل اجتماعی و شدت اوتیسم

مختار ملک پور؛ کبری اباذری قره بلاغ؛ امیر قمرانی؛ احمد عابدی؛ سالار فرامرزی

دوره 8، شماره 1 ، خرداد 1397، ، صفحه 1-14

https://doi.org/10.22108/cbs.2018.86858.0

چکیده
  این پژوهش به منظور مقایسه هیجان ابراز شده مادران کودکان مبتلا به طیف اوتیسم و عادی و پیش‏بینی هیجان ابراز شده مادران کودکان مبتلا به طیف اوتیسم از طریق مشکلات رفتاری، شدت اوتیسم و تعاملات اجتماعی کودکان ...  بیشتر
رابطه سبک‌های مقابله‌ای با افسردگی پسران و دختران نوجوان
رابطه سبک‌های مقابله‌ای با افسردگی پسران و دختران نوجوان

سالار فرامرزی؛ محمدرضا عابدی؛ محمد کریمی

دوره 3، شماره 2 ، دی 1392، ، صفحه 17-26

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین سبک‌های مقابله‌ای با افسردگی نوجوانان بود. به این منظور از بین دانش‌آموزان دبیرستانی شهر لردگان در سال تحصیلی 90-89 با استفاده از روش خوشه‌ای تعداد 341 دانش‌آموز (140 پسر ...  بیشتر